Czy warto pracować jako animator dla dzieci?


PRACA ANIMATORA DLA DZIECI




Pewnie wielu z Was zastanawiało się nad tym, aby zacząć pracę jako animator dla dzieci. 
Ja mam tę przyjemność bardzo często. Najczęściej pracuję jako animator - konferansjer czyli prowadzę zabawy na scenie, przez mikrofon. Zdarza mi się także prowadzić zabawy na weselach. 

Czy warto podjąć tę prace? Odpowiadam: TAK! 

Na czym polega praca animatora dla dzieci?

Przede wszystkim jest to praca odpowiedzialna. Spędzając czas z dziećmi bierzemy pełną odpowiedzialność za ich zdrowie jak i uśmiech na buzi. Trzeba nawiązać dobry kontakt. Nie możesz na nie krzyczeć - musisz być bardzo spokojny. Jednocześnie trzymać grupę w ryzach. Wypełniać czas zabawami, grami, różnego rodzaju atrakcjami. Decydując się na pracę animatora trzeba po prostu lubić spędzać czas z milusińskimi. I koniecznie wzbudzać zaufanie. 

Co z tego masz?

Mnóstwo radości, dobra zabawę a do tego zarobisz pieniądze. Bawiąc się z dziećmi czas leci bardzo szybko. Ta praca uczy nas przede wszystkim cierpliwości, a to w życiu codziennym bardzo się przydaje. Poznajesz także mnóstwo ciekawych osób.

Jaki powinien być dobry animator? 

Kreatywność to chyba najważniejsza cecha dobrego animatora. Energia i trochę optymizmu także wskazane! Czy jest coś fajniejszego niż uśmiechnięty i pełen energii animator? 
Należy mieć oczy dookoła głowy. Bądźmy czujni zawsze i wszędzie. Odpowiedzialność to dobra cecha. 

Umiejętności jakie powinien mieć animator to: 
♥ malowanie buzi
♥ skręcanie kształtów z balonów
♥ znajomość zabaw z chustą Klanza ( mnóstwo tego w internecie!)
♥ zdolności manualne 
♥ poczucie rytmu

To tylko kilka z wielu umiejętności jakie powinnaś/eś mieć zaczynają tę pracę. W tej branży cenione są też umiejętności cyrkowe - chodzenie na szczudłach czy żonglowanie. 

Jak masz prawo jazdy to jeszcze lepiej! Możesz jeździć sam/a na animacje! Za to także masz dodatkowe wynagrodzenie. Jak masz swój samochód - jest idealnie! 

Ile się zarabia?

Tutaj ciężko powiedzieć. Zależy jakie animacje wykonujesz. Wynagrodzenie waha się między 12zł/h a nawet 50zł/ h. Jest to oczywiście kwota "na rękę". Choć przyznam, że zdarzyło mi się pracować nawet za 10zł/h. Staram się jednak unikać takich ofert. Dlaczego? Ta praca wcale nie jest taka prosta - nie każdy się do niej nadaje! Firmy bardzo często zatrudniają wszystkich, w sezonie jest bardzo duże zapotrzebowanie. Standardowa stawka to ok 20zł/h. Jeśli siedzisz przy stawisku, przy którym dzieci same się bawią stawka wynosi ok. 10-12zł.

Najśmieszniejsze/ najlepsze sytuacje jakie mnie spotkały.

Dzieci się do mnie przytulają i mówią, że świetnie się bawiły. Zdarzają się dzieci, które mówią mi, że mnie kochają. Kiedyś byłam na animacjach w Nowym Sączu i dziewczynka nie chciała iść do mamy. To chyba znaczy, że jej się podobało. :) 
Mam mnóstwo wspomnień tego typu, najczęściej jednak jako konferansjer. Kiedyś organizatorzy imprezy w jeden pod warszawskich miejscowości dziękowali mi za pomoc, przy nagłośnieniu zbiórki na chorą dziewczynkę. Mimo, że inni podwykonawcy nie wywiązali się z umowy, były ogromne opóźnienia, event się udał.


Gdzie znaleźć pracę?

Mnóstwo jest ogłoszeń na portalach typu olx czy na facebookowych grupach. Warto też napisać maila to firmy, z zapytaniem, czy nie szukają kogoś do zespołu. Warto popytać znajomych - może ktoś z nich pracuje w ten sposób? 



Jeśli ktoś z Was chciałby pracować jako animator, dajcie znać! Mam mnóstwo zaprzyjaźnionych firm, które z przyjemnością przyjmą nowe osoby do pracy. 

Pozdrawiam,
Agata



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czy warto kupić farbę Colorista L'Oréal Paris?